Som akademisk disciplin er markedsundersøgelser og markedsanalyse en uhyre kompliceret disciplin. For iværksættere handler det om at gøre den simpel.
Hvad har du brug for at vide før du tør gå i gang? Hvordan vil du finde ud af det?¨
Hvis du stadig er i tvivl, når du har lavet din markedsundersøgelse, så find en måde at sælge og markedsføre dig, hvor du ikke risikerer det store, hvis det viser sig at være en fejltagelse.
Nogle spørgsmål, der som regel vil være relevante at få svar på:
- Hvem vil købe mit produkt?
- Hvis ingen, så: Hvad skal der til for at folk vil købe mit produkt?
- Hvor meget kan jeg sælge?
- Hvordan vælger mine kunder leverandør?
- Hvilke kanaler skal jeg sælge igennem?
- Hvordan får jeg budskabet ud til de rigtige?
- Hvilket budskab skal jeg fokusere på?
- Hvordan sikrer jeg mig, at mine kunder forbliver kunder?
- Hvad vil de ellers købe?
”Der findes ikke rigtige og forkerte beslutninger.
Man beslutter noget og bagefter korrigerer man.”
No comments yet.